С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Аксиния Баева: Онлайн търговията нарасна с 60%, но в търговските обекти се сви с 20-50%

Автор: Мара Георгиева 05 април 2021

Заместник-председателят на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на веригата "Спорт депо" пред "Капитал"

Как една година пандемия и мерки се отразяват на компаниите в бранша, занимаващи се с търговия на дребно? С колко процента средно са спаднали продажбите, колко служители/собственици на обекти са останали без заетост?

- Около 85% от магазините на членовете на Българската ритейл асоциация, (които са около 150), бяха затворени заради ограничителни мерки. Голяма част от тях нямат нито един обект извън търговски център, а миналата година реално имаше 100 неработни дни за моловете - това е една трета от годината. Ето защо че при тези обекти говорим за драматично високи спадове, но като цяло оборотите на различните търговци са паднали с 20 до 40-50 процента. За три месеца загубите само за членовете на асоциацията надхвърят 100 млн. лева. Другият ефект от една година пандемия е нивото на безработицата. Според данните на Националния статистически институт и Агенцията по заетостта над 400 хиляди души са новорегистрираните безработни в бюрата по труда от началото на пандемията досега. По общи оценки смятаме, че една трета от тях са хора от нашия бизнес.

Цялото интервю е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
"Фантастико" инвестира 25 млн. лева в нов търговски комплекс в Перник Това е 45-и супермаркет за българската верига, която има магазини в София, Кюстендил, Елин Пелин и Банкя и строи нов обект в Ботевград