С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новият път на Nike в България

Автор: Мара Георгиева 19 февруари 2021

Световният шампион при маратонките смени дистрибутора си за страната - от гръцки на сръбски

Фотограф: Цветелина Белутова

Световният лидер на пазара на маратонки Nike промени работата си на гръцкия пазар, което размести и бизнеса в България. Причината: увредената репутация на досегашния представител в региона - Folli Follie.
Гръцкият търговец на бижута и спортни стоки е надувал финансовите си резултати години наред и така фамилията собственик е печелила от продажба на акциите си. Скандалът избухва през 2018 г., след което бавно глобалните компании късат отношения с веригата. Това прави и Nike. В резултат българският вносител, част от групата на Folli Follie, миналата година остава без този ключов бизнес. Всъщност още година и половина ще работи с последните си 2-3 магазина на бранда.

А от лятото на миналата година ексклузивният вносител в България е нов - сръбска собственост, но от години е познат тук през мултибранд веригата си "Спорт вижън". Така временно крайните магазини с продукти само на Nike са на два конкурента. Но на едро вече представителството е само сръбско, то управлява и шест от магазините с марката на древногръцката богиня.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
IKEA разширява центъра си за поръчки в Пловдив Очаква се през втората половина на годината да бъде отворен и търговският обект в Mall Of Sofia