С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ръстът на FMCG веригите се забърза

Национално представените търговци, веригите в София и обектите за акцизни стоки са големите печеливши на 2019 г.

Автор: Боряна Генчева 02 ноември 2020

Фотограф: Надежда Чипева

Тридесетте най-големи търговски вериги за бързооборотни стоки в България реализират нетни приходи 7 млрд. лв. през 2019 г., което е с 8.54% повече в сравнение с предишната година. Този ръст е по-голям в сравнение с двете предходни години, когато беше малко над 7%. Въпреки това все още ненадмината остава 2016 г., когато пазарът се увеличи с 11%.

През миналата година растежът е по-равномерно разпределен по сегментите в сравнение с 2018 г. Тогава най-бързо се развиваха регионалните вериги в Северна и Южна България. Сега с най-висок ръст са софийските вериги - 10.2% - почти с два пункта над нивата година по-рано. Интересен факт е, че и шестте софийски вериги от топ 30 са с български собственици.

Целият анализ е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
"Лидл България" ще разшири склада и офиса в Равно поле Новопостроеното ще е с разгъната площ от почти 18 хил. кв. метра