Регистрация

Алекс Брату: Планираме да имаме 50 магазина на JYSK в България

Автор: Мара Георгиева 28 септември 2020

Мениджърът на датската мебелна верига за Румъния и България пред "Капитал"

Визитка

От 2010 г. Алекс Брату е кънтри мениджър на JYSK ("Юск") за Румъния и България като част от JYSK Nordic - скандинавския мебелен търговец. След като поема управлението на компанията за региона и започва да отговаря за всичките ѝ активности в страната, "JYSK България" се разраства доста бързо. От три магазина през 2010 г. днес веригата има 35 обекта в страната. Преди да започне работа в скандинавския ритейлър, Брату е търговски мениджър в Intersport, като развива и франчайза на Intersport в Румъния.

Как се отрази на продажбите извънредното положение заради пандемията, колко магазина затворихте за този период, с колко спаднаха продажбите, наложи ли се да освобождавате служители?

- Изминалите месеци бяха трудни, особено заради създалата се несигурност. Трябваше много бързо да се адаптираме към новата реалност на пандемия. За наша изненада бизнесът продължи да се развива добре, защото хората започнаха да прекарват повече време вкъщи, а много клиенти решиха и да преобзаведат или освежат дома си.
По време на локдауна затворихме 5 магазина, след като властите решиха, че всички магазини в големи търговски центрове трябва да затворят. Едно от най-сериозните ни предизвикателства през първите месеци беше да задържим всички свои колеги на работа, но се справихме. Месец март беше единственият месец, в който и продажбите спаднаха. Но още през април онлайн продажбите се повишиха и се възвърнаха към нормалните си нива от предишните месеци.

Цялото интервю е на сайта на "Капитал"


Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души