С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи

Автор: Мара Георгиева 12 август 2020

Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите

Фотограф: Надежда Чипева

Спад на клиентите в големите търговски вериги, понижение на оборотите, промяна на потребителските навици. Това отчита анкета за влиянието на карантината върху търговските вериги с участието на осем компании: "Аванти", "Билла", Deichmann ("Дайхман"), "Кауфланд", "Лидл", Mr. Bricolage ("Мосю Бриколаж"), "Фантастико" и "Хиполенд". Проучването е по инициатива на Сдружението за модерна търговия.

По-малко клиенти

Участниците в анкетата отчитат над 23% среден спад на броя на клиентите през първите шест месеца на 2020 г. При хранителните вериги, чиито магазини работеха по време на извънредното положение, намалението е между 10% и 50%. При трите нехранителни вериги, които по време на карантината затвориха общо 36 от своите 59 магазина, свиването на броя клиенти е средно с малко над 30%. Най-голям спад отчита "Дайхман" - 50%, заради затварянето на 19 от 21 обекта.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
eMAG отвори първия си магазин в София Онлайн търговецът откри обект в "Сердика мол", но обмисля и още в други градове