С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Сдружението на веригите срещу задължителните 90% бг млечни продукти на рафтовете

Автор: Мара Георгиева 19 юни 2020

Земеделското министерство създава още хаос на пазара чрез решения "на парче" като забрана за връщане и ограничен внос

Фотограф: Георги Кожухаров

Министерството на земеделието, храните и горите ограничава свободната търговия и създава хаос на пазара чрез поредица от решения "на парче", твърдят в официално становище от Сдружението за модерна търговия. Организацията, която обединява 11 от най-големите търговски вериги в България ("Аванти 777", "Билла България", "Ван холдинг" ("Фантастико"), "Дайхман търговия с обувки", "дм България", "Доверие - Брико" ("Мосю Бриколаж"), "Кауфланд България" , "Лидл България" , "Максима България" ("Т маркет"), "Промаркет" и "Хиполенд"), за пореден път втвърдява тона си към държавата, като този път акцентът е върху задължението за цели 90% от млечните продукти да са от български производители и само от мляко. Накратко, с постановление държавата казва на българския потребител да яде само местно бяло сирене и кашкавал и да забрави за всякакви други алтернативи. Веригите отбелязват и две други нови спънки в сектора: забрана със закон да се връщат храни от търговци на дребно на производители, както и спънките при вноса на плодове и зеленчуци.

90% минимум

От сдружението възразяват срещу поредна поправка в Постановление №70 на Министерския съвет от 2020 г. (което задължи веригите да продават български стоки от местни доставчици), изискваща 90% от площта за излагане на някои млечни продукти да бъде за храни, произведени от български производители от 100% сурово мляко. Според търговците определянето на квоти е неприемливо, а текстът е ограничителен и е "груба намеса" в дейността на веригите.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
"Лидл България" и ЕБВР ще финансират добри практики на земеделски производители Не се изисква съфинансиране от стопаните при обучението им за сертифициране по стандарта GlobalG.A.P.