Регистрация

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Автор: Мара Георгиева, Константин Николов 23 май 2020

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

eBag разполага с модерна складова база от 3000 кв.м, която позволява изпълнение на 600-800 поръчки дневно
Фотограф: Цветелина Белутова

Според даденото от Merriam-Webster определение за "шок в системата" той произвежда внезапен и обикновено неприятен за някого ефект. Но в практиката има и немалко случаи, когато подобен неочакван удар може да доведе и до нещо положително.

Такъв е и възходът на онлайн доставките на хранителни продукти в цял свят, който беше ускорен от пандемията на коронавирус. По-бавните може да усетят болезнено шока, но адаптивните търговци и потребителите печелят. България не страни от глобалните тенденции и за последния месец на този пазар излязоха няколко нови играча, а лидерът разшири дейността си. Някои от тези компании отдавна имаха такива планове, а други просто използваха момента и действаха бързо. Но крайният резултат е налице и според хора от сектора развитието на е-търговията с хранителни продукти и бързооборотни стоки е било ускорено поне с година заради вируса, а стойността й тепърва ще расте бурно.

Целият текст и таблицата са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души