С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Севдалин Спасов, магазини "Мания": Българските мерки към фирмите бяха недостатъчни

Автор: Мара Георгиева 22 май 2020

За обекта в Гърция държавата превеждаше по 800 евро на служител, в САЩ получихме безвъзмезден заем за заплати, казва собственикът на "М холдинг" пред "Капитал"

["М холдинг"]

"М холдинг" обединява няколко компании за събиране, сортиране и продажба на дрехи втора употреба и аутлет продукти. "Текс тийм" се занимава с внос, обработка и търговия на едро с дрехи втора употреба, които се доставят от Западна Европа, САЩ и Канада. Фирмата има складове в София и Варна, където е и основният сортировъчен център. В началото на 2017 "Текс тийм" откри сортировъчен център и в Ню Джърси - САЩ. "Мания тийм" управлява бизнеса на магазините "Мания", а "Мания онлайн" се занимава с търговия по интернет. Създателят на "М холдинг" - Севдалин Спасов, притежава и американска компания - Green Team Worldwide Environmental Group, която събира и търгува с дрехи втора употреба и има собствени контейнери и складови бази на източното и западното крайбрежие на САЩ, както и във Ванкувър, Канада. В България магазините "Мания" за дрехи втора употреба са 42, от които 70% са на франчайз. Холдингът има и един магазин в Гърция. Заетите в страната са 500, а в САЩ и Канада - около 80.

"Капитал" попита собственика Севдалин Спасов за ситуацията на пазара по време и след въвеждане на извънредното положение.

Как се отрази извънредното положение на бизнеса ви, колко магазини затворихте?
- Още в края на 2019 г. отчетохме застой в бизнеса с дрехи втора употреба, след като приключихме годината без ръст на приходите от продажби. В основата на този резултат бяха увеличената покупателна способност на потребителите, навлизането на дискаунтъри при търговията с дрехи, бързата мода с ниските цени, развитието на онлайн търговията. Извънредното положение обаче с един замах изтри плановете ни за тази година. Още на следващия ден след обявяването му затворихме всички магазини "Мания" и в следващия месец и половина разчитахме само на онлайн продажби.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"