С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Опитното поле на веригите

Автор: Мара Георгиева 16 май 2020

Търговците издирват местни производители, за да спазят новата поръчка на държавата

Фотограф: Цветелина Белутова

Експериментът с регионални храни в големите вериги започва от следващата седмица. Той няма да е грандиозен като сума, но носи радост за някои производители, PR позитив за управляващи, суматоха по издирване и организация за търговците на дребно. А потребителите едва ли ще усетят грандиозна разлика. Насилственото държавно правило все пак може да подсили няколко десетки производители на плодове и зеленчуци, мляко и месо, а ефектът от пожарното действие ще е много по-ясен след година. Тогава ще се броят трайните договори.

Промяната накратко

Със специално постановление от април правителството задължи търговските вериги да продават плодове, зеленчуци, месо, млечни продукти, яйца, мед от местни производители, които се намират в региона, близо до магазините. Постановлението трябваше да влезе в сила от 6 май, но след лека корекция бе обнародвано отново на 5 май и това удължи срока с нови 14 дни.

Правителственото разпореждане първо предизвика недоволство от страна на търговците заради административната принуда и срещна обяснимо одобрение от производители. Анкета на "Капитал" показа, че част от фермерите вече преговарят с веригите, други все още очакват оферти, а трети признават, че не могат да отговорят на изискванията на големите търговци.

Веригите преглеждат стотици контакти, за да се свържат с бъдещи регионални доставчици в силно съкратени срокове. А когато направят това, нерядко установяват, че много от фирмите са без сертифицирана продукция и без възможност за осигуряване на количества, пакетаж и логистика.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите