С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Автор: Мара Георгиева 30 март 2020

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

Фотограф: Цветелина Белутова

"Смарт органик" е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България, като има и свое производство (биобарчета, бисквити, солети и др.). Продава в над 650 търговски обекта в страната, а 60% от продукцията е за износ. "Смарт органик" има и верига от шест магазина за биохрани "Зелен" в столицата, продава и онлайн. Заетите в компанията са около 260, приходите й за 2019 надхвърлят 36 млн. лева, което е 12% ръст спрямо предходната година.
"Капитал" попита Яни Драгов, собственик на "Смарт органик", за ситуацията на пазара сега.

Как се промениха продажбите на биопродукти в условия на пандемия от коронавирус?
- Всички наши магазини работят. Първата седмица след въвеждане на извънредното положение продажбите се вдигнаха с 10% среднодневно, но тази седмица паднаха с 10%. Обяснявам си го с лошото време и нежеланието на хората да чакат отвън на студа, тъй като в магазините влизат само по двама клиенти. В "Сердика център" работим само ние и "Билла". Там ежедневните ни продажби са паднали четири пъти. Най-голямо е търсенето на леща, ориз, нахут, консерви. Нашият бизнес е с храни и имаме сравнително добри позиции, а нашите клиенти по правило са хора с достатъчно доходи. Засега няма драма.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"