Регистрация

Светослав Гаврилов, "Фантастико" : Ще продължим да отваряме нови обекти

Автор: Мара Георгиева 26 март 2020

Ръстът в оборота ни е 11-12% за периода януари-март, казва изпълнителният директор на търговската верига пред "Капитал"

Във времето на пандемия от коронавирус едни от най-незасегнатите от ситуацията са търговските вериги. Клиентите пазаруват повече, мнозина се и презапасяват, консумацията е концентрирана вкъщи. "Капитал" попита изпълнителния директор на "Фантастико" Светослав Гаврилов за ситуацията на пазара сега - след въвеждане на извънредното положение

С колко нарасна потреблението заради епидемията от короновирус? Кои са най-купуваните стоки?
- Не можем да кажем, че епидемията от коронавирус е довела до ръст в продажбите. По-скоро има промяна в търсенето на различните стокови групи - при едни стоки имаме ръст, а при други спад. От началото на годината до момента се движим с нормалния за веригата среден месечен ръст на продажбите от 11-12% ( данните са на базата на сравнение на продажбите в периода 01.01.19 г. - 22.03.19 г. спрямо 01.01.20 г. - 22.03.20 г. ). Такъв беше и резултатът ни за месец януари преди появата на коронавирус в страната. През февруари имаме ръст над средния. Това се дължи на засиленото пазаруване на основни продукти в последната седмица на месеца заради информацията за разпространението на COVID-19 и на факта, че месецът е с един ден по-дълъг.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души