С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Супермаркет у дома

Автор: Йоан Запрянов 29 февруари 2020

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Фотограф: Цветелина Белутова

Как един човек, който се е занимавал с дигитален маркетинг, преминава към онлайн търговия на дребно?

- Когато напуснах Ilyan.com (дигитална агенция) през 2014 г., бях решил да си почина няколко месеца - да чета, да пътувам и след това да реша с какво искам да се занимавам. Реалността беше, че си починах три дни и след като осъзнах, че телефонът ми вече не звъни, няма мейли, на които да отговарям на всеки пет минути, трябва да правя нещо. Замислих се какво - трябваше да бъде свързано с технологии. Електронната търговия излезе от само себе си. Разгледах какви неща са направени. Вече имаше установени бизнеси с дрехи и т.н., което не е нищо, което можеше на онзи етап да направя по-добре от съществуващото. Аз обаче имах един проблем - не обичам да пазарувам в магазини, а съпругата ми искаше да го правим всеки уикенд. Така губехме по два часа в пазаруване, дори аз демонстративно да показвах, че не ми харесва. Оттам започна всичко - битов проблем с пазаруването. Сметнах, че щом аз имам този проблем, значи и други хора го имат. Тогава тепърва започваха все повече компании да пробиват в този сектор с електронните супермаркети, защото макар да е най-големият, той е и най-трудният. Когато започна да работи Fashion Days в България например, времето за доставка беше дълго. Нашият бизнес модел е съвсем различен, много по-бърз и, бих казал, сложен.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
"Севан": Потреблението на зърно по света ще скочи с 5-10% заради коронавируса От компанията износител очакват заради презапасяване и изчерпване на резервите търсенето да се повиши
Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"