Регистрация

Един е-румънец в София

Автор: Константин Николов 28 януари 2020

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

[© ЕMAG]

Какви са разликите между пазарите на eMAG в България, Румъния и Унгария?
В Румъния сме от 18 години, в България - от седем, а в Унгария - от шест, така че зрелостта на пазарите е различна. Темпът на растеж на приходите на eMAG в България и Унгария, а и в Полша, е далеч по-бърз от този в Румъния. В България е двуцифрен, дори без специални предложения като премиум доставки и шоурумове, които имаме в Румъния (там предлагаме и тъй наречените Easy Box - поръчвате нещо и след два часа може да го вземете от специални кутии на определени места в градовете). В България все още не предлагаме подобна услуга, но до0ставяме освен до адреса на купувача и до най-близкия до него офис на нашите партньори куриери и в 80-90% от случаите това може да стане на следващия ден след поръчката. Това предлага гъвкавост на потребителя кога да си вземе стоката и да не чака доставката в дома си. В момента делът на този тип доставки е 50 на 50 спрямо тези на адрес. България се намира в много добър момент, защото пазарът има голям потенциал. Е-търговията не е толкова добре развита, както в Унгария и Румъния. Разликата не е голяма, просто са нужни месеци до година, за да ги настигне. Очакваме и други играчи на пазара тук да инвестират още в онлайн. В Унгария например големи търговци като еDigital, MediaMarkt, Alza продават много повече онлайн спрямо офлайн. С допълнителни инвестиции в екосистемата и интернет канала на тукашните търговци ще се увеличи и доверието. Защото в момента само 10% от българските потребители плащат онлайн при пазаруване при 25% в Румъния и 30% в Унгария. Но българският растеж е по-бърз от този в Румъния, което за нас е страхотна новина.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души