С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Бизнесът на аптеките и дрогериите е пораснал с 10%

Автор: Десислава Николова 03 януари 2020

Топ 20 на компаниите правят оборот от над 1.7 млрд. лв. Ръстът е заради козметичните продукти

Фотограф: Надежда Чипева

Фармацевтичният сектор има много поводи за оплаквания заради тежката регулация на цените и включването в списъка за плащане от здравната каса. Ръстът на този пазар през миналата година е едва 5% по данните на световната маркетингова организация IQVIA. Въпреки това има един сегмент, който не е засегнат от опита на държавата да ограничава плащанията – това са т.нар. ОТС продукти (over the counter - над рафта, защото могат да бъдат показвани и не се изисква рецепта от лекар за покупката им). Става въпрос за огромно количество от продукти – лекарства без рецепта, хранителни добавки, здравословни храни, козметика, продукти за бебета и деца, превързочни материали, медицински изделия и помощни средства за болни. И ако при лекарствата ръстът е незначителен, в този сегмент той продължава да е двуцифрен и да допринася и за по-големите продажби в големите вериги аптеки и в дрогериите.

Новите тенденции на пазара на козметика

Най-продаваните продукти в аптеките продължават да бъдат лекарствата, като тенденцията е в малките населени места те да имат дял от над 90% от портфолиото. Маржовете от медикаментите са изключително скромни заради строгата държавна регулация. Затова не само големите градски аптеки, но и все повече малки започват да разчитат на козметиката и ОТС продуктите, които им помагат да се издържат.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на сурово-сушените меса е за над 230 млн. лв. за година Категорията с най-голям ръст е луканката. Общите продажби забавят ръста си
Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg Двете компании ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар