Най-динамичните търговски компании: Възходът на местните играчи
Автор: Деница Ватева
02 януари 2020
Фотограф: Юлия Лазарова
Последните години лесно се асоциират с подем в търговския сектор. На фона на икономическия растеж и повишението на доходите в страната оборотите в тази дейност като цяло се увеличават заедно с инвестиционната активност - сливания и придобивания, влизане на нови играчи на пазара, разширение на съществуващите чрез отваряне на нови обекти. Продължава ясно и преструктурирането - докато големите компании в ритейл сектора и търговията на едро успяват да завземат все по-голям пазарен дял във всички сегменти, при средните и малките започва да се вижда все по-ясна специализация в отделни ниши. Това от своя страна традиционно превръща класацията "Гепард" при малките и средните търговци в една от най-разнообразните като предмет, а последната 2018 г. не е изключение.
Ако все пак има видима разлика през последната година, това е фактът, че огромната част от най-динамичните малки и средни търговци в страната са с българска собственост. За разлика от предходни години добро присъствие в класацията имат и местните регионални вериги магазини в различни сегменти: от храни, до стоки за дома и продукция, насочена към бизнес клиенти.
Целият текст плюс таблицата е тук