С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-големите търговци на дребно: Скок над върха от 10 млрд. лв.

Автор: Зорница Маркова 06 ноември 2019

Общият ръст на топ 100 компании в сектора е 9% за година. Веригите за бързооборотни стоки заемат 60% от пазара

10 млрд. лв. Това е психологическата граница, която най-големите сто търговеца на дребно са преминали за пръв път през 2018 г., като се вземат общите приходи от продажбите им. Ръстът на пазара пък е 9%, което е почти толкова, колкото беше и година по-рано. Като цяло 2018 г. продължава позитивния темп от предходните години на ръст на търговията на дребно и това е видно от резултатите на компаниите. От стоте най-големи вериги, намерили място в класацията, едва при една десета има спад на приходите в сравнение с година по-рано. При почти всички от тях той е в рамките на 1-3%. Изключение правят двете компании в сектора мода – Terranova и Forever 21, при които намалението на продажбите е съответно 10 и 23%.

От общия пазар на топ 100 на най-големите вериги за търговия на дребно 60% от продажбите са при компаниите за бързооборотни стоки. Съответно по 13 и 12% от продажбите се падат на веригите от сектор "За дома" (където влизат магазините за мебели, DIY и строителните хипермаркети), както и веригите за техника. Магазините за облекла и обувки държат 8% от пазара на най-големите сто търговеца, а козметиката – 3%. Има някои големи търговци, които влизат в ноп 100, но не попадат в нито един от петте основни сектора. В графата "други" са вериги за детски стоки, книжарници или оптики. Те генерират 4% от продажбите в топ 100. Разликата от миналата година е, че бързооборотните стоки отстъпват с 2% дял в полза на "За дома".

Целият текст и таблиците са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ikea и H&M увеличават рисковите си инвестиции Шведските ритейл търговци инвестират стотици милиони евро в стартиращи компании, за да устоят на смущенията в сектора