Търговци

Маркетплейс платформите: Заедно можем повече

Мария Иванова 07 май 2019, 13:39

С една счупена лазерна показалка. Така започва историята на онлайн маркетплейсите, които през последните две десетилетия постепенно се превърнаха във все по-значима част от електронната търговия. Според проучване от 2015 г. на Ecommerce Foundation и Nyenrode Business University към 2020 г. през тези платформи, на които се събират офертите на множество различни доставчици на стоки и услуги, ще минават 39% от глобалния пазар на е-търговия на дребно. Доклад на Digital Commerce 360 от 2017 г. пък изчислява, че още към 2016 г. стойността на продуктите, продадени през 18-те най-големи маркетплейс платформи в света, достига 1.09 трлн. долара, което представлява 44% от общия обем на електронната търговия в световен мащаб. Как обаче се стига дотам и какво прави този тип платформи толкова привлекателни?

Да се срещнем в интернет

Началото е поставено през 1995 г., когато 28-годишният тогава Пиер Омидияр създава платформата eBay – място за търгове в интернет. Първата продажба през страницата е за счупена лазерна показалка, която е купена за 14.83 долара. Изумен от предложената сума, Омидияр се свързва с купувача, за да му обърне внимание, че все пак става дума за повредена вещ. Отговорът, който пристига, е: "Аз колекционирам счупени лазерни показалки."

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK