Регистрация

Amazon закрива онлайн платформата си в Китай

Автор: Йорданка Веселинова 24 април 2019

Компанията на Джеф Безос не успя да се справи с конкуренцията с Alibaba

Amazon.com Inc обяви, че ще закрие своя онлайн магазин в Китай на 18 юли тази година, тъй като компанията ще се фокусира върху по-печелившия бизнес за внос на чуждестранни стоки и облачните услуги в страната.

Най-голямата онлайн платформа за продажби, собственост на Джеф Безос, не преодоля конкуренцията с Alibaba, която контролира 82% от онлайн търговията в страната, съобщава Reuters.

Голямата конкуренция

През 2004 г. Amazon купи китайския уебсайт за онлайн пазаруване Joyo.com за 75 млн. долара, като ребрандира бизнеса през 2011 г. като Amazon China. Но поради господство на Tmall, Amazon се принуди да отвори онлайн магазин на сайта Alibaba през 2015 г.

Утвърдените играчи в онлайн търговията в Китай попречиха на Amazon да навлезе успешно в страната. Изследователската компания iResearch Global обяви, че през миналата година онлайн магазините Tmall и JD.com на Alibaba Group Holding са контролирали 82% от китайския пазар.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души