Delta Planet Mall е отдаден на 86%, а други 5% са вече в преговори
Големите градски търговски центрове с над 30 000 м2 отдаваема площ са особено добре развити в региони като САЩ, Централна, а вече и Източна Европа. В ЦИЕ моловете са разположени както в широката централна част на градовете, така и в бизнес квартали, нерядко и в конгломерати от ритейл паркове и големи биг боксери в покрайнините на градовете, край летища и други.
В България локациите на повечето молове са в гъсто населени квартали в сърцето на градовете. Това, което ги прави интересни за търговците, е съвкупност от предпоставки. От една страна е все още развиващата се централна градска част в повечето населени места в страната и много по-добре развитите като инфраструктура и съоръжения големи търговски центрове. Ясно е, че удобства като осигурен паркинг, често доста добре поддържани прилежащи и отвеждащи до мола артерии и транспорт са неминуемо предимство пред гъсто застроените и населени улици. В допълнение моловете осигуряват и доста по-големи площи, което за големите търговци е важно преимущество. Важно е да се отбележат и чисто психологичните нагласи на потребителите.
Целият текст е тук