С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Над 50% от стоките в седем от търговските вериги са от български производители

Автор: Мара Георгиева 12 декември 2018

Членовете на Сдружението за търговия работят с над 1000 местни доставчици

Фотограф: Юлия Лазарова

Над 50% от стоките в седем от най-големите търговските вериги в страната са от общо 1050 български производители, а при някои категории делът на местната продукция достига 75%. Това показва анкета, проведена от Сдружението за модерна търговия с участието на членовете му Kaufland, Billa, Lidl, dm, Metro, T-Market и Deichmann, които държат общо над 30% от пазара на бързооборотни стоки в страната.

Произведено в страната

Участниците в анкетата работят с над 1000 български производители и това партньорство позволява на част от фирмите да изнасят успешно на външни пазари. Веригите имат и собствени инициативи, с които подкрепят бизнеса на българските си контрагенти.

Billa инвестира в развитието на земеделието чрез програмата си "Градините на Билла", в рамките на която си партнира с над 30 земеделци, отглеждащи плодове и зеленчуци в повече от 150 градини в страната. Веригата има и собствена марка "Българска ферма", която гарантира на клиентите 100% българско месо с доказан произход.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София