Регистрация

Най-големите компании за дрехи и обувки: Мода за 1 млрд. лв.

Автор: Зорница Маркова 25 септември 2018

Целият сектор расте с 15% за година, спортните марки имат силно присъствие

Shutterstock

Текстът е част от специалното издание "Регал 100". Изданието е подарък за всички абонати Капитал PRO. Всички останали читатели могат да го намерят онлайн тук.

Над 1 млрд. лв. Толкова са общите приходи на най-големите търговци в сектор "Мода" през миналата година, които включват веригите за облекла, обувки и спортни стоки на българския пазар. Другото впечатляващо число е 15%. Толкова е ръстът в приходите на същите тези търговци спрямо година по-рано. Това показва общата картина в класацията "Регал 100", която изданието прави за втора поредна година.

Сектор "Мода" присъства в подредбата за пръв път.
Лидерът в класацията на най-големите модни търговци е шведската верига H&M, която отвори първите си магазини в България през 2012 г. и след активна експанзия пет години по-късно компанията има вече 20 обекта (виж карето). Тя има приходи за 2017 г. 105.5 млн. лв. и ръст близо 5.6%. Оборотът й е близо два пъти по-голям от този на номер две в класацията – другата голяма международна верига - Zara, която е част от испанския гигант Inditex. През миналата година Zara има приходи близо 66 млн. лв. и ръст 12%. Двете компании са най-големи конкуренти в световен мащаб и това съревнование е валидно и за България.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе