Регистрация

ПРАКТИ-чески растеж

Веригата хипермаркети "Практикер" може да се похвали с най-големия скок на приходите в сектора "направи си сам"

Автор: Лилия Игнатова 06 август 2018
Веригата хипермаркети "Практикер" може да се похвали с най-големия скок на приходите в сектора "направи си сам"

Статията е част от класацията "Капитал 100". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат на www.capital.bg/k100/buy/.

Бърза експанзия, крах след кризата. Така свърши германската епоха на Praktiker преди четири години, когато заради фалит на германския си собственик веригата магазини тук беше купена от основателите на българската "Технополис". Днес картината е доста по-различна, погледната през финансовите данни за 2017 г. - компанията има ръст на приходите от 26% до 143 млн. лв., търговската мрежа става от 11 обекта, а асортиментът вече включва не само най-евтини продукти, а от всеки ценови клас, общо над 50 хил. Конкуренцията се засилва, но компанията успява да надскочи в порастването си "Баумакс" и "Доверие Брико" (Mr. Bricolage), които отчитат едва 1-2% ръст на оборота.

Положителните резултати идват след мащабна модернизация, предприета от новия стопанин - "Видеолукс холдинг", собственик на "Технополис", която придоби дружеството през 2014 г. и наследи 30 млн. лв. загуба и 12 млн. лв. несъществуващ инвентар.

Представянето на "Практикер" се дължи на няколко фактора. От една страна, веригата откри два нови магазина през 2017 г. - в Ямбол и Шумен. Успоредно с това продължава да обновява купените обекти, като процесът включва реконструкция на сградите и разширение на търговската площ. Фактор е и икономическата обстановка в страната – безработицата пада, заплатите нарастват, а потребителите считат доходите си за по-сигурни и купуват повече.

Целият текст е тук

Пълната класация с анализи по сектори ще намерите в новото издание на годишната класация К100. Абонатите на "Капитал" с план PRO получават изданието като подарък, а всички останали читатели могат да го намерят в търговската мрежа или да го поръчат онлайн.
Поръчайте Вашия К100 »
На хартия или PDF

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души