Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Милена Драгийска: Цел 2020: Lidl да е най-голямата верига в страната

Автор: Мара Георгиева 02 април 2018

Главният изпълнителен директор на "Лидл България" пред "Капитал"

Фотограф: Цветелина Белутова

Каква беше 2017 г. за "Лидл България"?

Динамична и успешна. Открихме логистична база в Кабиле край Ямбол, в която инвестирахме над 80 млн. лв. Тя ни даде възможност да подобрим още повече нашия бизнес модел в подкрепа на свежите продукти. На второ място имахме успехи в промотирането на родното: с продуктовата линия "Родна стряха" и възможностите за постоянен износ на добри български продукти чрез "Лидл България", както и по време на "Балканската седмица", и то в обеми, които досега не са били познати за българските доставчици на "Лидл". На трето място бих откроила развитието ни като работодател – "Лидл България" получи отличието "Най-добър работодател" за 2017 г. в класацията на консултантската компания Aon. Четвъртият аспект са социално-отговорните ни инициативи - "Лидл България" финансира безвъзмездно изпълнението на 31 социално значими проекта с 253 хил. лв. За 2017 отчитаме 7.5% ръст на оборота спрямо 2016 на база съществуващи търговски обекти, а ако прибавим и новооткритите през 2017, годишният ръст е над 12%. Ние сме отново веригата с най-голям ръст на приходите сред топ 4 на веригите според данни на ICAP. Миналата година е суперуспешна и по отношение на пазарния ни дял, който вече е 7.9%, а беше 7.1%. Расте и печалбата ни.

На какво се дължи ръстът?

Категорично не е заради напусналите пазара вериги, защото това се случи в предишните години. В градове, в които сме били лице в лице с "Пени" или с "Карфур", естествено, че и ние успяхме да вземем нещо от пазарния им дял. Но това категорично не е основен двигател, тъй като на малко места сме били в такава ситуация с тези конкуренти. По-скоро печелим от като цяло повишената покупателна способност, както и от тематичните ни седмици и новостите в асортимента.

Цялото интервю е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София