Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Ocado се трансформира от онлайн търговец на храни в доставчик на технологии

Автор: Пламена Кацарова 08 февруари 2018

Британската компания си е поставила за цел да продава автоматизираните си складови системи на други търговци

Фотограф: Reuters

Печалбата на Ocado през тази година може да пострада през тази година, тъй като компанията се трансформира от онлайн търговец на дребно в доставчик на технологии, продаващ роботизирани складове и платформи за дигитална търговия на други търговци на дребно, съобщава Financial Times.

Компанията съобщи, че върху резултатите й тази година влияние ще окажат разходите за развитието на логистични центрове във Великобритания, включително голямо съоръжение в Андовър, което използва стотици захранвани от батерии роботи за операциите си. Ocado също така ще намали инвестициите си за "ускоряване на развитието на платформата" и очаква брутната печалба да се "подобри значително" през финансовата 2019 г.

Резултатите

През изминалата година приходите oт ритейл бизнеса на Ocado, които са най-големият онлайн доставчик на храна в света и осигуряват продукти на британските вериги супермаркети Waitrose и WM Morrison, са се повишили с 12.4% до 1.3 млрд. паунда. Групата също за пръв път предостави отделни резултати за своето технологично подразделение, където продажбите са се увеличили с 16.2% до 118 млн. паунда. Компанията регистрира загуба преди данъчно облагане от половин милион паунда при печалба от 12 млн. паунда през 2016 г.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София