Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Търговците на храни: Нови магазини и продължаващ растеж

Автор: Мара Георгиева 05 януари 2018

Мениджърите на шестте най-големи вериги в сектора представят своите планове за 2018 г.

Фотограф: Надежда Чипева

Малко над 9 млрд. лв. е оборотът на топ 100 на най-големите търговци на дребно в България за 2016, като ръстът спрямо 2015 г. е 10%. Резултатите за 2017 ще станат ясни по-късно през годината, но, ако се съди по отговорите на управителите на най-големите вериги за бързооборотни стоки, те отново ще са възходящи.

Анкетата очертава няколко основни тенденции в сектора за 2017. Най-отчетлив е растящият брой на обектите за продажба. Веригите работят повече с местни доставчици – фермери, млеко- и месопреработватели и др., някои от които продават и в обекти в чужбина. Отчетлива тенденция е и предлагането на повече био- и здравословни продукти в магазините – резултат от нарастващо търсене.

В последните три години от пазара на бързооборотни стоки отпаднаха три големи вериги. През есента на 2015 г. германската Rewe Group обяви, че ще изтегли от страната дискаунтъра си Penny Market. През 2016 г. затвориха врати последните магазини на Carrefour в България, а през пролетта на 2017 г. спря дейността си и веригата "Пикадили". В края на 2017 обаче в страната стъпи македонската КАМ, която е от типа "хард дискаунт".

"Капитал" попита мениджърите на шестте най-големите вериги за храни какво очакват. Ето и въпросите, които им зададохме:

1. Какъв е трендът на отминалата 2017 г., каква беше годината за компанията?
2. Какви са плановете за нови търговски обекти и инвестиции през 2018 г.?
3. Кои ще са определящите тенденции в потребителското търсене през 2018 г.?
4. Какви са прогнозите ви за развитие на пазара през 2018 г.?
5. Какви са промените в онлайн търговията, какъв е планът ви за онлайн продажби?

Димитър Спасов, председател на управителния съвет на "Кауфланд България": Предстои мащабно разширяване на централния ни склад

1. През 2017 г. запазихме лидерското място в сектора на бързооборотни стоки както по отношение на приходи и оборот, така и като клиентопоток. Въведохме нова концепция в изграждането на обектите си. Тя има за цел да улесни максимално клиентите и да направи пазаруването още по-лесно и по-бързо. Първият ни обект, построен и проектиран по новата концепция, беше открит във Варна през октомври 2017. До средата на декември 2017 пет от съществуващите ни филиали в София, Варна, Пловдив и Враца бяха реновирани.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София