Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

НАП иска да създаде регистър на собствениците на е-магазини

Автор: Николай Нейчев 02 януари 2018

Промени в наредба предлагат търговците да посочват името на електронния магазин, собственика, както и вида продавани стоки

Националната агенция за приходите планира да създаде регистър на собствениците на електронни магазини в страната. Към момента в преобладаващата част от онлайн магазините няма информация за търговеца, извършващ продажби през него. Целта е НАП да разполага с информация кое лице извършва търговската дейност. Освен това тези данни ще бъдат видими и за потребителите, като всяко лице ще може да извършва справка за собственика на определен електронен магазин.

Подаване на информация

Предвижда се подаването на информацията от електронните търговци към НАП да се извършва по електронен път, за което ще е необходимо съответният търговец да разполага с електронен подпис. Задължените лица ще трябва да посочват името на електронния магазин, собственика, както и вида продавани стоки.

Новата регулация се предлага чрез промени в Наредбата за отчитане на продажби в търговските обекти, която задава основно регулация за търговците на горива, обявявани вече публично. Пълният пакет изменения бяха пуснати за публично обсъждане на портала strategy.bg и сайта на финансовото министерство миналата седмица. Приемането на становища по предложените от Министерството на финансите текстове приключва на 21 януари 2018 г.

Ако се приеме наредбата, търговците ще имат месец за подаване на информация.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София