Търговци

H&M и Zara под натиска на онлайн търговията

Добромир Лазаров 20 декември 2017, 10:10

Шведската верига магазини Hennes & Mauritz (H&M) отстъпва пазарен дял на най-големия си конкурент - испанската Inditex, собственик на Zara, съобщава Financial Times. За капак това се случва в условия, при които и двете компании, които имат бизнес и в България, са подложени на натиск от закриване на физически магазини в условията на едно нарастващо значение на онлайн търговията.

Тенденциите

През последното тримесечие H&M отчете най-големия спад в приходите си на годишна база от близо десетилетие, затвърждавайки тенденцията, че все по-малко клиенти посещават физическите магазини на компанията и поставяйки под въпрос плановете й за разширение. От компанията съобщиха, че планират затварянето на още магазини в Европа.

Продажбите на компанията са намалели с около 4% на годишна база, достигайки 50.4 млрд. шведски крони, или около 6 млрд. долара за трите месецa до края на ноември. Финансовите резултати на компанията се различаваха изненадващо много от консенсусна анализаторска прогноза, която приписваше на компанията за периода ръст от близо 2%, но, изглежда, тримесечието се е оказало изключително предизвикателно за компанията. Това е едва третото тримесечие за Hennes & Mauritz с отрицателен ръст за последните 10 години.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK