С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

IKEA стартира инициатива в подкрепа на правото на децата да играят

Автор: Регал 22 ноември 2016

Средства от всяка продадена играчка до Коледа ще отиват за проекти в България и по света в защита на основното право на децата да играят и да се развиват чрез игра.

Фотограф: IKEA

IKEA (ИКЕА) стартира глобалната инициатива "Време е за игра, време е за добри дела!". За всяка детска играчка, продаденa между 20 ноември и 24 декември, "ИКЕА България" ще дари 1 лев за проекти на УНИЦЕФ в България под формата на мебели и оборудване, а Фондация ИКЕА ще направи дарение на стойност 1 евро, за да подпомогне правото на децата да играят и се развиват в някои от най-уязвимите общности по света, съобщиха от пиар агенцията на компанията.

Кампанията ще подкрепи проекти в България и по целия свят, свързани с детското развитие и образование, равно участие, спорт, и игри.

"Играта е от изключителна важност. Не само за децата, но и за възрастните! Тя освобождава креативността ни и ни помага да се учим и развиваме. В партньорство с УНИЦЕФ, кампанията "Време е за игра, време е за добри дела!" ще помогнем на хиляди български деца да се развиват чрез игра." споделя Йоана Цонева, маркетинг мениджър на "ИКЕА България ", цитирана в прессъобщението.

Милиони деца са в миграция, което ги прави уязвими спрямо дискриминация, насилие, злоупотреби и експлоатация, посочва проучване за детската игра на Фондация ИКЕА. То разкрива също, че в най-честия случай децата с увреждания са изключени от игри и образователни занимания. Глобалната инициатива на ИКЕА стартира в подкрепа на изконното право на всяко дете да играе, защитено и от Конвенцията за правата на детето на ООН.

"Много деца по света не разполагат със защитени пространства за игра. Войните и природните бедствия принуждават повече деца от всякога да напускат своите домове и предприемат трудни и опасни пътувания. Много други пропускат шанса да играят, заради бедност и предразсъдъци. Децата са тези, които страдат най-много в кризисни ситуации и ние сме ангажирани да защитим техните права и повишим обществената чувствителност по тези въпроси", заяви Пер Хегенес, изпълнителен директор на Фондация ИКЕА.

"Време е за игра, време е за добри дела!" стъпва на успеха на предишните кампании на ИКЕА в подкрепа на ранното детско развитие, акумулирали 118,8 милиона евро от 2003 г. насам. През последните три години, благодарение на инициативата у нас бяха събрани общо 110 610 лева. Те осигуриха оборудване за новооткритите центрове за уязвими деца и семейства, подкрепени от УНИЦЕФ, в пет български града: Център за ранно детско развитие в гр. Котел; Комплекс от услуги за деца в конфликт със закона в град Сливен, включващ Център за интензивна социално-възпитателна подкрепа, Наблюдавано жилище (за младежи, навършили 18 г.) и Преходно жилище (за деца под 18 г.); Детски центрове за застъпничество и подкрепа на деца-жертви на насилие в София, Монтана и Шумен.

Taзи година кампанията стартира с фокус върху играта и с повече продукти и партньори. Oсвен УНИЦЕФ партньор на Фондация ИКЕА в кампанията са и Save the Children, като тази година към тях се присъединяват Room to Read, чиято мисия е повишаване на грамотността; War Child, която осигурява безопасна среда за деца, засегнати от конфликта в Сирия; Special Olympics, която работи за интеграция на деца с умствени увреждания чрез спортни активности, и Handicap International, която предоставя възможности за ранно детско развитие на деца с увреждания.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Parkmart - нов опит за луксозна верига Варненецът Добромир Андонов първо създава сезонните обекти Aldo, вече има 4 магазина от по-високия клас и се цели в още 3