Над един милиард евро за пет минути от онлайн продажби в Деня на необвързаните в Китай
В полунощ в Китай (16 часа по Гринуич в четвъртък) потребителите на мрежата атакуваха чрез телефоните и компютрите си сайтовете за търговия, предлагащи намаления, чийто инициатор през 2009 година стана "Алибаба" (Alibaba) - китайският гигант в онлайн търговията.
Самият Ден на необвързаните, нещо като анти Свети Валентин, започва да се празнува през 90-те години, припомня ДПА.
11 ноември се отбелязва като Ден на необвързаните заради поредицата от "1" в датата, а според "Алибаба" това е възможност да се стимулират продажбите с големи промоции.
В петък бяха похарчени не по-малко от 6,8 милиарда юана (917 милиона евро) още в първите минути само на платформата "Алибаба", съобщи самата група.
Преди 7 часа обемът на продажбите вече бе превишил пълния резултат, постигнат за 24 часа през 2014 година. Малко след полунощ вече бяха отчетени продажби за 82,4 милиарда юана (11,1 милиарда евро), а това доближи рекорда от миналата година за целия ден или 13,3 милиарда евро.