"Македонската "Алди" влиза в България
Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София
Фотограф: architizer.com
Македонските медии оценяват състоянието на собственика на фамилията Гоце Камчев на около 20 млн. евро
Фотограф: Архив
Логото на македонската верига напомня на това на "Кауфланд България".
Фотограф: Архив
"Нашата политика или мото е – магазини за бързо, евтино и удобно пазаруване, които се намират в добре населени райони, където клиентите да правят своя ежедневен пазар при наличие на бързо обслужване, отлично качество и най-добри цени.
Основна концепция е на население от 15-20 хиляди да има отворен един магазин, така че от тази гледна точка София има голям потенциал за нас – минимума магазини, който искаме да имаме в София са 30, горна граница - около 60-70. При достигане на тази филиална мрежа, фирмата ще иска да излезе извън границите на София и да се насочи към следващия по големина град в България – Пловдив", пише в презентацията на "Кам маркет".
От компанията са разпратили писмо до български доставчици в 15 стокови групи с молба да изпратят най-добрите си оферти, за да могат да си сътрудничат в бъдеще.
КАМ dooel е частна семейна компания, собственост на Гоце Камчев и дъщеря му Таня. Започат през деветдесетте години като представител и дистрибутор на Nestle, Dr. Oetker, Bahlsen, Storck. Ритейлът е основният им бизнес. Македонските медии оценяват състоянието на Гоце Камчев на 20 млн. евро. За миналата година оборотът на магазините е около 88 млн. евро, според "Евромонитор" и около 100 млн. евро по данни на фирмата. Това й отрежда 4% дял от целия ритейл пазара в Македония, 6% от търговията на дребно с храни и 17.3% от модерната търговия в страната, където основните й конкуренти са Tinex и Vero. "КАМ Маркет" е единственият дискаунтър в Македония, търговски канал, който има 5% ръст през 2015 спрямо 2014 г., според "Евромонитор". Самоопределя се като "Македонската Алди".
Очаква се в България "КАМ Маркет" да заеме овакантената ниша в дискаунт сегмента от "Пени" и да се цели в пазарния дял на лидера "Кауфланд".
Според "Дакси" в България Гоце Камчев има четири фирми. "Кам-Г" ЕООД е регистрирана в Перник с капитал 2 лева през юли 2014. В нея той е едноличен собственик. През април 2015 г. в София е регистрирана "Кам 2014" ЕООД. Компанията е с капитал 88.545 хил. лева и е собственост на "Камфуд Дооел", Македония. По рано – през 2011 г. Гоце Камчев, Таня Камчева и Ваня Камчев регистрират търговското представителство "Интеркамп" и "Мабу" ООД с предмет на дейност производство и търговия.
В края на 2015 г. КАМ купува и веригата "Диамбе" с 15 обекта в Косово и 10 в Албания. Сега планира експанзия и в тези две държави, успоредно с тази в България.
Търговската верига "КАМ Маркет" съществува от 1999 г. и в момента има национално покритие в Македония – мрежа от 63 магазина в 17 македонски града. От обектите 28 са в Скопие. Една част от магазините са под наем, голяма част са собствени, има и няколко обекта, които са строени и са изцяло в дискаунт концепция. В обектите сухият асортимент се реди в дискаунт-опаковки. Основен приоритет имат секциите с плодове и зеленчуци и с охладени артикули. Магазините са с площ между 250 и 450 кв.м, като предлагат над 900 артикула. Според "Евромонитор" основната причина за успеха на веригата е доброто управление на портфолиото. То включва собствен внос, както и широка гама от собствени марки (около една трета от артикулите). От Гърция и Турция внася плодове и зеленчуци, от Германия и Швейцария - сух асортимент, замразени и млечни артикули, както собствени марки, така и водещи марки на производители, от Тайланд (консерви риба тон), от Китай (нехранителни стоки), от Италия (сух асортимент). Собствените марки се произвеждат в Македония, но и в Германия, Швейцария и Италия. През изминалата година дискаунтърът е разширил портфолиото си от собствени марки и освен марката "Камко" (основни храни) предлага сосове, салати и подправки и охладени преработени храни. Колбасите и пастетите са под марката Solis. Alpiko (шоколадови изделия) и Milord (захарни изделия) са големите линии собствени марки при импулсните и продоволствените продукти. Lalin е новосъздадена собствена марка за продукти за красотата и личната хигиена. В началото на миналата година компанията дебютира със собствени марки и при безалкохолни напитки. Fiesta е частният й етикет за прахообразни концентрати и топли напитки (кафе и чай), а Rio - за безалкохолни напитки и течни концентрати. Gaia е собствена марка при сладкарските изделия. Гранде и Чардак са марки алкохолни напитки, Le bon – кетчуп, майонеза, Saluti – ядки, Blu sea – замразени и консервирани риби, Gusto – сухи супи, Милкам – млечни продукти. В процес на разработване на нови собствени марки. Компанията притежава фабрика за пакетаж в Битоля, където се опаковат много от артикулите, предлагани в магазините под собствена марка. След неотдавнашен пожар там, част от това производство е аутсорсвано на македонската компания "Европа" АД, пише "Евромонитор". Фирмата има и собствена мандра от където се зареждат магазините с кисело мляко, сирене, кашкавал, извара. Притежава и собствена пекарна, която доставя хляб собствена марка "Камко" до всички обекти на веригата. Kam dooel разполага със собствена логистична база, където се намира и централния офис Тя е в община Илинден, близо до Скопие. В нея са инвестирани 2 млн. евро и са открити 150 работи места. Транспортът на стоката към магазините се осъществява със собствени 16 камиона. В България първоначално фирмата ще осъществява доставки към магазините или чрез логистичен център под наем, или с външна логистика и транспорт. На по-късен етап може да се мисли за собствен логистичен център. |