С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Jumbo планира откриването на два нови магазина в страната

Автор: Капитал Daily 01 март 2016 , 1 коментар
За сравнение  гръцката верига предвижда откриването на още 14 - 16 магазина в съседна Румъния, където към момента има 7 представителства.

Фотограф: Цветелина Ангелова

Българското дружество на най-голямата гръцка верига за детски играчки Jumbo има ръст на приходите до 32.5 млн. евро и на нетната печалба от 10.1 млн. евро за периода от 1 юли до 31 декември 2015 г., съобщават от компанията майка. Ако се разгледат и стари данни, излиза, че общите продажби за миналата година почти сигурно ще надхвърлят 100 млн. лв. за пръв път на десетата година от влизането на българския пазар. Ръстът за шестмесечието в приходите е 11% на годишна база, а при печалбата е двойно по-висок - 20%. Компанията постига и много висока норма на печалба за ритейл сектора - печели почти една трета от всеки платен лев.

Веригата има осем магазина в страната - четири в София, един в Пловдив, по един във Варна, Бургас и Русе. В отчета на гръцката верига се посочва, че планира да открие още две представителства в страната в следващите няколко години. За сравнение обаче - Jumbo предвижда откриването на още 14 - 16 магазина в съседна Румъния, където към момента има 7 представителства.

Гръцката група отчита оборот за второто полугодие на 2015 г. от 371.7 млн. евро, което е увеличение от близо 9% спрямо миналата година. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации на Jumbo достига 105.5 млн. евро през втората половина на миналата година спрямо 91.65 млн. евро за същия период на предходната. Нетната консолидирана печалба след данъци е 72.52 млн. евро, отново повече спрямо 62.67 млн. евро през през миналата година.

Брутният марж за второто полугодие е 51.54% в сравнение с 50.97% година по-рано. Според отчета подобрението се дължи на по-ниските цени на петрола, които са понижили транспортните разходи, и засилването на долара спрямо еврото.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
IKEA разширява центъра си за поръчки в Пловдив Очаква се през втората половина на годината да бъде отворен и търговският обект в Mall Of Sofia