Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Проблемите с доставки карат големи търговски вериги да наемат цели кораби

Проблемите с доставки карат големи търговски вериги да наемат цели кораби

Автор: Тодор Шишков 18 октомври 2021

Нестандартното решение трябва да спаси празничния сезон, през който търговците правят около една трета от печалбите си

null
Reuters

Проблемите със световната верига на доставки карат големите търговски компании да предприемат изненадващ ход - наемането на цял кораб за изпълнението на поръчките. Целта е да се прескочат големите тапи, които се получават по пристанищата, а и да спестят пари от чакане. Според информация от миналата седмица в над 60 плавателни съда чакат да бъдат разтоварени и обслужени на две от най-големите пристанища в САЩ - Лос Анджелис и Лонд Бийч, съобщава Reuters. За сравнение - преди пандемията беше необичайно да има повече от един кораб на опашката. Според Бърт Фликингър, директор в консултантската агенция Strategic Resource Group, поне 20% от продуктите, чакащи да бъдат разтоварени в двете пристанища, няма да стигнат навреме за черния петък, когато повечето търговци правят около една трета от печалбите си.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души