Китайски пари, балкански разработки
Интересът около новия собственик в Словения е голям, тъй като става въпрос за легендарна за местния пазар компания. Gorenje оперира в над 90 страни, като изнася 95% от цялото си производство. Основният й пазар е Европа (91%), но също така покрива САЩ, Австралия, както и Близкия изток.
До момента производството се изпълняваше основно в Словения, Чехия и Сърбия, а развойните центрове са в Холандия и Швеция. Gorenje има и над 11 хил. служители, 6600 от които в Словения. Приходите на словенската група за 2017 г. са малко над 1.3 млрд. евро, с 4.1% повече от 2016 г. Въпреки високите приходи групата отчете едва 1.4 млн. евро печалба за последната година.
Най-доброто решение
Ниската рентабилност и недоброто управление доведоха до оставки на висши мениджъри в Gorenje и промениха статута й в държавата. От ключов актив правителството в крайна сметка реши, че може да се раздели с дела си. Gorenje започна търсене на бизнес партньор в сектор, където консолидацията в последните години е значителна. Основната цел в търсенето на бъдещ партньор беше да получи достъп до нови дистрибуционни канали и да укрепи бранда си.
Целият текст е тук.