Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Amazon се готви да влезе и в куриерския бизнес

Автор: Пламена Кацарова 13 февруари 2018

Компанията ще се конкурира директно с FedEx и UPS при доставката на пратки за търговците

Американският технологичен гигант Amazon ще предлага нова услуга за доставки. Shipping with Amazon (SWA) се очаква да започне да стартира в Лос Анджелис, обслужвайки независимите търговци, които продават директно през собствените си сайтове. Предвижда се бизнесът да се разшири и в други американски градове до края на годината, съобщава The Wallstreet Journal.

Конкуренцията

Amazon има амбициите да се конкурира с FedEx и UPS, но онлайн гигантът е далеч от достигането на мащаба на американските спедиторски гиганти. Американската компания ще се изправи пред трудности, за да успее да изгради необходимата инфраструктура и персонал за надеждна мрежа за доставки.

Според анализатори този бизнес ще изисква десетки милиарди долари инвестиции. Освен това ще са необходими камиони, самолети и изграждането на центрове за сортиране, които да обработват милионите доставки дневно. Компанията на Джеф Безос е наела 40 самолета и разполага с около 300 склада в САЩ. FedEx разполага с около 650 самолета, 400 хил. служители и 4800 оперативни центъра и обработва около 12 млн. пратки дневно. United Parcel Service оперира в над 200 държави, притежава над 500 самолета и обработва повече от 20 млн. пратки дневно.

Amazon е обработила около 1.2 млрд. пратки миналата година в страната според MWPVL International. Повечето от тях обаче са били доставени чрез пощенската служба на САЩ, UPS и FedEx.

"Бизнесът е толкова голям, че ще се шокирам, ако FedEx или UPS се страхуват от новосъздадените операции на Аmazon", каза Пол Томпсън, представител на логистичната компания Hickory.

Amazon обяви, че планира да подбие цените на конкурентите си FedEx и United Parcel Service (UPS).

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София