Регистрация

Нов международен доклад подкрепя собствените марки на търговците

Автор: Регал 10 юни 2016

Авторите препоръчват на политиците да устоят на натиска да третират Private Label като несправедлива практика и да ги разпознаят като източник на избор и иновации за клиентите.

Кристиан Фершуерен, генерален директор на EuroCommerce

Авторите препоръчват на политиците да устоят на натиска да третират Private Label като несправедлива практика и да ги разпознаят като източник на избор и иновации за клиентите.

Търговски и индустриални групи публикуваха нов доклад, за да опровергаят обвиненията от страна на А-брандовете, че растежът на собствените марки на веригите ограничавача избора за потребителите и представлява нелоялна конкуренция, съобщи електронният бюлетин на PLMA (Private Label Manufacturers Association).

EuroCommerce и Europian Retail Round Table (ERRT) публикуваха доклада "Retailer Brands - Serving Consumers, SMEs and Innovation" ("Марките на търговските вериги – в услуга на потребителите, малките и средните предприятия и иновациите") и го представиха на специално събитие. Срещата беше във връзка с проучването на EuroCommerce "The Economic Impact of Modern Retail on Choice and Innovation in the EU Food Sector" ("Икономическото влияние на модерната търговия върху избора и иновациите в хранителния сектор на ЕС").

Докладът на EuroCommerce и ERRT се фокусира върху четири области: ползите за купувачите; как брандовете на търговските вериги стимулират конкуренцията и възможностите за избор; колко са иновативни търговците чрез private label продуктите си и как малките и средните предприятия се развиват чрез производство под собствена марка на търговец.

На базата на резултатите докладът препоръчва на политиците да устоят на натиска да третират ритейл брандовете като несправедлива практика и да разпознаят предлагането на priavte labels като значим източник на избор и иновации за клиентите.

"Нашият доклад показва, че клиентите оценяват брандовете на търговците, доверяват им се и купуват от тях отново и отново. Макар че цената си остава основен приоритет за потребителите, но също така търсят качество и възможността да сравняват продукти и да ги заменят с други, които в по-голяма степен отговарят на желанията и нуждите им. "С разнообразието от продукти, от примиум до бюджетни, органик, "свободни от" и "fair trade", марките на търговците имат реален принос за удовлетвореността на клиентите", казва Кристиан Фершуерен, генерален директор на EuroCommerce.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души