Регистрация

Tesco, Asda и Amazon се забъркаха в скандал с маскарадни костюми

Автор: Регал 26 септември 2013 , 3 коментара

Три водещи британски търговци Tesco, Asda и Amazon се забъркаха в скандал с продажбата на хелоуийнски костюми на пациенти на психиатрична клиника, пише Daily Mail.

На сайта си Asda предлагаше костюм на "ментално болен", състоящ се от окървавена усмирителна риза, разрошена сива перука и сатър, а в сайтовете на Tesco и Amazon се продаваше оранжев гащеризон с надпис "психиатричен пациент", маска, подобна на носената от Ханибал Лектър, и спринцовка.

Веригите бяха принудени да изтеглят костюмите от продажба и да се извинят, след като бяха подложени на масирана критика от организации за защита на правата на пациентите, които описаха костюмите "като ужасно обидни" и "проява на крайно лош вкус". Потребителите също се разгневиха и заляха социалните мрежи с ядосани коментари, в които критикуваха компаниите, че трупат пари на гърба на страданията на пациентите и само затвърждават обществената стигма.

От Asda се извиниха, махнаха костюма от сайта си и обещаха да направят дарение на благотворителната организация Mind. "Много съжаляваме, че нашият маскараден костюм е разстроил толкова много хора", написа компанията в Twitter. "Това беше неприемлива грешка от нас."

От Tesco обясниха, че идеята им е била да изобрази филмов герой и също изтеглиха костюма от сайта си.

Питър Дженкинс, изпълнителен директор на благотворителната организация Rethink Mental Illness коментира, че е доволен, че костюмите са спрени от продажба, но фактът, че изобщо им е хрумнало да ги продават, е напълно неприемлив.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души