С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Tesco, Asda и Amazon се забъркаха в скандал с маскарадни костюми

Автор: Регал 26 септември 2013 , 3 коментара

Три водещи британски търговци Tesco, Asda и Amazon се забъркаха в скандал с продажбата на хелоуийнски костюми на пациенти на психиатрична клиника, пише Daily Mail.

На сайта си Asda предлагаше костюм на "ментално болен", състоящ се от окървавена усмирителна риза, разрошена сива перука и сатър, а в сайтовете на Tesco и Amazon се продаваше оранжев гащеризон с надпис "психиатричен пациент", маска, подобна на носената от Ханибал Лектър, и спринцовка.

Веригите бяха принудени да изтеглят костюмите от продажба и да се извинят, след като бяха подложени на масирана критика от организации за защита на правата на пациентите, които описаха костюмите "като ужасно обидни" и "проява на крайно лош вкус". Потребителите също се разгневиха и заляха социалните мрежи с ядосани коментари, в които критикуваха компаниите, че трупат пари на гърба на страданията на пациентите и само затвърждават обществената стигма.

От Asda се извиниха, махнаха костюма от сайта си и обещаха да направят дарение на благотворителната организация Mind. "Много съжаляваме, че нашият маскараден костюм е разстроил толкова много хора", написа компанията в Twitter. "Това беше неприемлива грешка от нас."

От Tesco обясниха, че идеята им е била да изобрази филмов герой и също изтеглиха костюма от сайта си.

Питър Дженкинс, изпълнителен директор на благотворителната организация Rethink Mental Illness коментира, че е доволен, че костюмите са спрени от продажба, но фактът, че изобщо им е хрумнало да ги продават, е напълно неприемлив.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
eMAG отвори първия си магазин в София Онлайн търговецът откри обект в "Сердика мол", но обмисля и още в други градове