Регистрация

ЕС се споразумя за новите правила за етикетите на храните

Автор: dnevnik.bg 16 юни 2011 , 1 коментар
Не е задължително етикетите с хранителната стойност да бъдат на предната част на опаковката, но компаниите ще могат да повтарят част от информацията на която част от опаковката пожелаят. Информацията за "ориентировъчния дневен прием" също няма да бъде задължителна.

Новите правила ще включват и задължително споменаване на страната на произход на свинското, агнешкото, козето и птичето месо, като държавите от ЕС ще имат две години, за да го въведат.

Фотограф: Николай Дойчинов

Европейският съюз (ЕС) се споразумя за новите правила за етикетите на храните, предаде "Ройтерс". Целта на новите изисквания е да се намали броят на хората с наднормено тегло в Европа, като им се даде възможност да правят информиран избор.

Според споразумението, постигнато от преговарящите европейски институции, всички хранителни продукти трябва да имат етикети с информация за тяхната енергийна стойност и съдържанието на сол, захар, протеини, въглехидрати, мазнини и наситени мазнини.

Не е задължително етикетите с хранителната стойност да бъдат на предната част на опаковката, но компаниите ще могат да повтарят част от информацията на която част от опаковката пожелаят. Информацията за "ориентировъчния дневен прием" също няма да бъде задължителна.

След месеци дебати споразумението беше постигнато в сряда от представители на унгарското председателство на ЕС, Европейския парламент и ЕК. Предстои то да бъде одобрено от държавите членки и на пленарно заседание на Европарламента, преди да стане част от законодателството на ЕС.

Новите правила ще включват и задължително споменаване на страната на произход на свинското, агнешкото, козето и птичето месо, като държавите от ЕС ще имат две години, за да го въведат. Задължителните етикети за произход бяха въведени за говеждото и телешкото месо през 2000 г. заради кризата с болестта "луда крава".

Преди новите етикети да бъдат представени, ЕК трябва да измисли начин как да се справи с обозначаването на месото от животни, които са родени, отгледани и заклани в повече от една страна. До 2013 г. институцията трябва да обяви дали етикетите за произход трябва да се поставят и за обработено месо, а до 2014 г. - дали трябва да обхванат и млечните продукти.

Какви информация трябва да има:

- енергийна стойност
- сол
- захар
- протеин
- въглехидрати
- мазнини
- наситени мазнини

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души