Регистрация

Наградиха водещи потребителски и бизнес марки в България с престижното отличие Superbrands

Автор: Регал 21 април 2022

Почетната награда за принос в промоцията на България като бранд по света тази година се присъжда на Националния ансамбъл по художествена гимнастика, който спечели олимпийското злато в Токио

[Superbrands България]

За осми пореден път глобалната организация Superbrands връчи своите награди за отличен брандинг на водещи потребителски и бизнес марки на българския пазар на тържествена церемония в Sofia Event Center. На събитието беше представено и осмото официално издание, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на част от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социалноотговорни каузи.

За четвърти пореден път Superbrands присъжда и почетна награда за принос в промоцията на бранда България по света. Тази година наградата получи Българският ансамбъл по художествена гимнастика, който за първи път спечели златото на Олимпийските игри в Токио.

"Със сигурност изданието Superbrands България 2021-2022 подсказва уроци, които маркетолозите трябва да научим, за да подобрим нашите маркетингови стратегии и пазарните резултати за всеки конкретен бранд", сподели проф. Веселин Благоев, дългогодишен член на експертното жури - Борд на Superbrands Bulgaria.

"Във времена на сериозни трансформации мисията на глобалната програма Superbrands е да бъде широка платформа за споделяне на нови идеи, нови стратегии и нова комуникация" - подчерта Мила Векова, представител на организацията за България.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 80 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет, осъществено в партньорство с водещия институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands - марка, която трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2021-2022 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Ето кои са най-силните марки на българския пазар, включени в осмото издание на Superbrands Bulgaria 2021-2022:

Потребителски марки
Business-to-Consumer

Bosch
bTV
Cash Credit
Deroni
Dir.bg
Domaine Boyar
Fibank
Хрус-Хрус
Ideal Standard
Lidl
Майонеза Краси
Mobile Bulgaria
Neff
RiceUP!
Turkish Airlines
УниКредит Булбанк
Yavlena

Бизнес марки
Business-to Business

Jobs.bg
Kreston BulMar
Пенков, Марков и партньори
René Gourmet Group
SEG
Soudal
Unimasters Logistics
Глобалната организация Superbrands

Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.
Какво означава Superbrand?

Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества съзнателно или несъзнателно признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrand символизира качество, надеждност и различие.
Изданията Superbrands

Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, ползват се с авторитет и доверие сред деловите кръгове, ключовите публики и потребителите, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души