Регистрация

КЗК атакува "Билла" и "Кауфланд" за липса на олио в дните на лудо пазаруване

Автор: Мара Георгиева 21 март 2022

За регулатора е лесно да забележи свършили продукти в промоция, но не и да разрови има ли картел при производителите

Фотограф: Георги Кожухаров

Психозата около цените на олиото и опашките за презапасяване с продукта активизираха традиционно спящия регулатор - Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Но вместо да търси картел или друго нарушаване на пазарните правила, регулаторът подхвана две от най-големите вериги, имали лошия късмет точно в дните на истерията да предложат в брошурите си промоция на такива продукти. При лудото презапасяване, очаквано, количеството не е стигнало за целия период на промоцията. И сега комисията ще провери дали има нелоялна конкуренция и ако установи нарушение - ще глоби търговците, като глобите могат да достигнат и колосални размери.

Пълният текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души