Регистрация

КЗК ще проверява "Комсед" и "Хиполенд" за заблуждаваща реклама

Автор: Мара Георгиева 22 юни 2020

Производството срещу българските вериги за играчки е след сигнали на потребители. Но случаите изглеждат дребни, а потенциалните глоби са големи

Фотограф: Юлия Лазарова

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира и образува две отделни производства, за да установи дали е налице заблуждаваща реклама от страна на търговците на детски играчки "Комсед" АД и "Хиполенд" АД. И в двата случая повод са сигнали на потребители. И в двата казуса антимонополният орган преценява, че представените при предварителните проучвания доказателства от страна на компаниите не са достатъчни, за да бъде взето категорично решение дали има наличие на нелоялни търговски практики.

Случаите изглеждат смущаващо дребни. Но за тях търговците могат да получат гигантски глоби заради големия си общ оборот. В подобен стил КЗК преди години глоби ИКЕА за разлика от няколко лева в цената на една етажерка с над 300 хил. лв.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души