С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

КЗК ще проверява "Комсед" и "Хиполенд" за заблуждаваща реклама

Автор: Мара Георгиева 22 юни 2020

Производството срещу българските вериги за играчки е след сигнали на потребители. Но случаите изглеждат дребни, а потенциалните глоби са големи

Фотограф: Юлия Лазарова

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира и образува две отделни производства, за да установи дали е налице заблуждаваща реклама от страна на търговците на детски играчки "Комсед" АД и "Хиполенд" АД. И в двата случая повод са сигнали на потребители. И в двата казуса антимонополният орган преценява, че представените при предварителните проучвания доказателства от страна на компаниите не са достатъчни, за да бъде взето категорично решение дали има наличие на нелоялни търговски практики.

Случаите изглеждат смущаващо дребни. Но за тях търговците могат да получат гигантски глоби заради големия си общ оборот. В подобен стил КЗК преди години глоби ИКЕА за разлика от няколко лева в цената на една етажерка с над 300 хил. лв.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
"Лидл България" и ЕБВР ще финансират добри практики на земеделски производители Не се изисква съфинансиране от стопаните при обучението им за сертифициране по стандарта GlobalG.A.P.