С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Брюксел иска отмяна на изискването веригите да продават местни храни

Автор: Иглика Филипова 17 май 2020

България смята, че е спазила правилата, но има един месец да убеди и еврокомисията. Ще се променят правилата за млечни изделия от българско мляко

Фотограф: Юлия Лазарова

България трябва да премахне изискването търговските вериги да отделят специално място за продукти на местни (регионални) производители, което беше въведено в началото на месеца. За това настоява Европейската комисия в официално уведомително писмо, което е първата стъпка в наказателните процедури. Според Брюксел мярката е дискриминационна, тъй като задължава търговците на дребно да третират по-благоприятно местните хранителни продукти. От Министерството на земеделието, което инициира промените, обаче посочиха, че мерките не нарушават правилата и не изкривяват конкуренцията. Но намекват, че ще променят правилата за млечни изделия от българско мляко.

Какво изисква постановлението

С постановление на правителството от 21 април търговците на дребно бяха задължени в срок от две седмици да започнат да излагат по виден начин и да осигуряват специални места за продажба на българска продукция от регионални производители (от местната или съседна област) - мляко, риба, прясно месо и яйца, мед, плодове и зеленчуци. Освен това постановлението изисква 90% от целия асортимент от мляко и млечни продукти, предлагани в търговския обект, да бъдат произведени от регионални производители и изцяло от българско сурово мляко.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"