С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Една предизвестена смърт, или защо "късата верига" винаги ще дава накъсо?

Автор: адв. Елена Тодорова, адв. Галина Петкова 30 април 2020

Постановлението за приоритетно зареждане на търговските вериги с български храни страда от очевидна незаконосъобразност

Фотограф: Цветелина Белутова

В средата на април приемането на правителственото постановление, задължаващо търговските вериги да осигурят привилегировано излагане на български регионални хранителни стоки, предизвика силни възражения и остро противопоставяне от страна на големите търговски вериги. Малко след това напрежението спадна, а търговците обявиха, че ще изпълняват ангажиментите си по Постановление № 70 от 14 април 2020г. за осигуряване на основни групи храни, произведени на територията на Република България, в търговските обекти, представляващи вериги от магазини (ПМС №70), обнародвано на 21 април.

Въпреки всичко обаче ПМС №70, състоящо се само от два члена с общо 7 алинеи плюс заключителни разпоредби, е очевидно незаконосъобразно, което поставя под въпрос неговото съществуване и ефект и дава сериозни основания за оспорването му без ограничение във времето.

Постановлението е прието при грубо нарушение на Закона за нормативните актове

ПМС №70 е подзаконов нормативен административен акт - то съдържа административноправни норми със задължителен характер.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Вносителите на автомобили и извънредното положение Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"