С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Изпадналата такса

Автор: Мара Георгиева 07 февруари 2020

Бизнесът сигнализира за неясноти в прилагането на Закона за марките и географските означения

Shutterstock

В средата на декември 2019 г. влезе в сила нов Закон за марките и географските означения. Сред многото новости обаче се оказа заровен и един проблем. Според мениджъри на фирми съществуват неясноти с дължимите държавни такси при регистрация на марки, чиято процедура е започнала преди влизането на новия закон в действие. Случаите са се озовали в своеобразно чистилище между стария и новия закон. Нито бройките фирми, нито сумата е голяма, но казусът е показателен за това как недомислени законови текстове могат да докарат хаос и да ощетят бюджета.

Какъв е казусът

Според стария Закон за марките и географските означения при регистрация на търговски марки заявителят плаща такси на различни етапи от производството - една предварително за "заявка и експертиза", и втора - за "регистрация", "издаване на свидетелство за регистрация" и "публикация в Официалния бюлетин на Патентното ведомство". Когато след разглеждане на заявката се установи, че тя отговаря на изискванията, Патентно ведомство изпраща съобщение до заявителя за втората такса и след заплащането й регистрира марката. Според действащата тарифа първата такса е 180 лева, а втората - 400 лв.

Според член 4 от
новия закон таксата е една - "за заявяване и експертиза".

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
Алекс Брату: Планираме да имаме 50 магазина на JYSK в България Мениджърът на датската мебелна верига за Румъния и България пред "Капитал"