С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

И твойто СУПТО също

Автор: Вера Денизова 27 януари 2020

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Фотограф: Юлия Лазарова

Докато бизнесът по света се вълнува дали и кога ще има икономическа криза, погледът на огромна част от фирмите в България вече над година е вторачен в текстовете на една наредба. Това е печално известната Н-18 на Министерството на финансите и вече прословутото СУПТО (софтуер за управление на продажбите в търговските обекти), заради които стотици малки търговци излязоха на протест, големи компании инвестираха огромни суми с неясна цел, а популярни онлайн платформи бяха в дилема дали да не преместят бизнеса си от България.

Всичко започна с иначе не лошата идея на приходната администрация да извади укритите обороти на светло, като ограничи тези софтуери за отчет на продажбите, през които може да се мами. Проблемът е, че НАП влезе в темата като слон в стъкларски магазин – поиска нещо, без да е наясно какви са бизнес процесите в отделните индустрии, колко сложни системи използват някои от тях и как в крайна сметка това ще ги засегне. И на практика въведе нова, скъпа свръхрегулация за дружествата, които използват някакъв вид софтуер за отчет на продажбите си. А те се оказаха и десет пъти повече от очакваните в началото около 20-30 хил. фирми. Както неофициално казват и някои данъчни – изискванията бяха написани с идея за измамите, които могат да се правят с кръчмарския софтуер, без да се разбира колко специфики има при останалите индустрии.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
Алекс Брату: Планираме да имаме 50 магазина на JYSK в България Мениджърът на датската мебелна верига за Румъния и България пред "Капитал"