Регистрация

18-ият кръг на електронния ад

Автор: Йоан Запрянов 27 януари 2020

Изискванията в данъчната наредба Н-18 ще променят начина, по който работят българските онлайн магазини и ще ги направят по-неконкурентни

Shutterstock

"Аз искам да спазвам закона, но не зная как." Тези думи са на собственика на веригата физически и онлайн магазини "За човека" Велизар Балабанов и показват ясно най-големите притеснения на собствениците на електронни магазини. Те са една от най-засегнатите страни от наредба Н-18 на НАП, защото ще вкара сериозни промени в начина, по които работят.

Досега създаването и поддържането на електронен онлайн магазин технически беше лесно и просто начинание – в най-честия случай става дума за готов сайт, създаден върху една от масовите платформи, като OpenCart, WooCommerce или Magento, където търговците трябва само да добавят стоките си. Много от тях са малки магазини, с едва няколко хиляди лева оборот месечно, но вече усещат непропорционално голяма част от тежестта на наредба Н-18, с която данъчните искат да следят продажбите. Електронните магазини трябва да отговорят на изискванията на НАП до 31 март, но те се променят много често и това обърква фирмите. Последната промяна в наредбата, която касае дейността им например, се очаква да бъде обнародвана между 24 и 28 януари.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души