С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Защо наредбата на данъчните Н-18 извади търговци на протест

Автор: Вера Денизова 15 януари 2020 , 1 коментар

Бизнесът настоява да се изчистят всички спорни текстове, преди да започне да се прилага. НАП няма да удължава срока, изтичащ на 31 януари

Фотограф: Георги Кожухаров

Две години след като държавата промени изискванията към отчитането на оборотите на търговците с цел да се изсветли икономиката, бизнесът продължава да се лута из дебрите на вече печално известната Наредба Н-18. След многобройни срещи между Националната агенция за приходите (НАП) и браншови организации голяма част от бизнеса продължава да се чуди какво точно се иска от него. А срокът, в който стотици хиляди фирми, използващи софтуер за управление на продажбите (СУПТО), трябва да започнат да прилагат новите изисквания на наредбата, изтича в края на месеца.

Продължаващите неясноти около изискванията в нормативния акт няколко седмици преди да влезе в сила, подтикнаха десетки собственици на малки бизнеси да излязат на протест в понеделник вечер. Той беше организиран през социалните мрежи, а присъстващите заявиха, че протестът е граждански и няма политически цели.

Къде са проблемите

Според бизнеса основният проблем, с който се сблъскват всички, е неясни и противоречиви текстове в наредбата, както и казуси, които могат да доведат до различни тълкувания. Това според тях води до създаване на условия за корупция и чиновнически произвол.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Чешка помощ от приятел за eBag Чешкият онлайн супермаркет Rohlik инвестира 500 хил. евро за дял от "под 5%" от българската eBag, с опция за изкупуване на цялата фирма в бъдеще