Регистрация

Нови правила ще пазят търговската тайна и ноу-хау

Автор: Десислава Фесенко 10 януари 2020

Засегнатите могат да искат обезпечителни мерки или обезщетение за вреди

Shutterstock

Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Чувствителната бизнес информация, търговските тайни и ноу-хау могат да бъдат защитени според нови правила, които се прилагат в България от април 2019 г. Тези правила установяват набор от гражданскоправни средства срещу нерегламентирания достъп, придобиването, използването или разкриването на широк спектър от чувствителна търговска информация, която се счита за поверителна, но за която не са предвидени други форми на правна защита (например като интелектуална собственост). Така в допълнение към защитата, осигурена от местните разпоредби за нелоялна конкуренция, може да се разчита и на тези нови средства за защита. Новите правила имат за цел да направят опазването на търговските тайни в България по-ефективно и да хармонизират българските правила с правната рамка на ЕС.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души