С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

България и новите правила за защита на потребителите при покупка на стоки в ЕС

Автор: Десислава Анастасова 11 декември 2019

Изискванията ще важат както за физическите магазини, така и за онлайн продажбите

Фотограф: Цветелина Белутова

Потребителите са основните участници в търговията, осъществявана в рамките на вътрешния пазар на Европейския съюз ("ЕС" или "Съюзът"). Ето защо тяхната защита е една от стратегическите задачи на Съюза. Пълният потенциал на вътрешния пазар обаче може да бъде разгърнат само ако всички участници на пазара разполагат с безпрепятствен достъп до трансграничните продажби на стоки, включително при електронни сделки. С течение на годините възникнаха многобройни предизвикателства, породени основно от все по-силно ориентираната към технологиите икономика. Това от своя страна е причина все повече да се засилва необходимостта от запазване на конкурентоспособността на Съюза на световните пазари.

На европейско ниво се приема, че една от причините за това потребителите и по-малките предприятия да не участват по-активно в трансграничната търговия е потенциалната сложност и неяснота на правилата в държавите членки, които се прилагат за такива сделки. Наличието на 28 различни национални системи на договорно право за защита на потребителите възпира предприятията от трансгранична търговия както онлайн, така и офлайн. На практика предприятия, насочващи дейността си в други държави членки, трябва да се съобразят със законодателството в тези страни, което може да доведе до значителни разходи. Оттам и предпочитанията на част от тези предприятия да търгуват само на националните си пазари или да изнасят само до една или две държави. Освен това различията в законодателствата на отделните държави не позволява на потребителите да се възползват от най-конкурентните предложения и от пълния набор от оферти.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
"Лидл България" и ЕБВР ще финансират добри практики на земеделски производители Не се изисква съфинансиране от стопаните при обучението им за сертифициране по стандарта GlobalG.A.P.