С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

КЗК разреши на "Максима България" да наеме обектите на пловдивската верига "Триумф"

Автор: Мара Георгиева 29 октомври 2019

Антимонополният орган не установи концентрация и господстващо положение в сделката

Фотограф: Георги Кожухаров

"Максима България" (собственик на веригата "Т маркет") може да наеме дългосрочно 11 търговски обекта от пловдивската верига "Триумф", тъй като сделката не представлява концентрация и няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение. Това отсъди Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), след като през август компанията поиска от антимонополния орган да се произнесе по сделката.

Без контрол върху наемодателите

"Максима България" ще наеме за дълъг срок търговски обекти, чиито активи са притежание на три дружества: "Маркоци" ЕООД, "Ваничи 2008" ЕООД и "Топ Тенис" ЕООД, които управляват магазините "Триумф". В договорите е предвидена възможност за преждевременно прекратяване. В тях не се предвиждат каквито и да било права за "Максима България", които да осигуряват възможност за контрол върху управлението на фирмите наемодатели, показва проверката на комисията.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ikea и H&M увеличават рисковите си инвестиции Шведските ритейл търговци инвестират стотици милиони евро в стартиращи компании, за да устоят на смущенията в сектора